Rivarossi VIRM OVChipkaart

P1130464

De panto's zijn verdwenen.
Update tov de IRM van enkele jaren geleden : Routebordje nu ook bedrukt, en wel met Roosendaal.
Ook het roosterwerk aan de zijkant is anders dan van de IRM. (8448)

P1130465 Ook op het dak is het een en ander aangepast.
De schuine afloop is weg op het dak, en loopt nu loodrecht naar beneden.
Het is dus een compleet aangepaste bak.
P1130467 Andere zijde, de opdrukken zijn duidelijk leesbaar.
Ook hier weer een aanpassing tov de IRM, andere luiken en extra klein raampje op de benedenverdieping welke de IRM niet heeft.
P1130468 Heldere doorkijk door de ramen, ramen zijn iets rookglas, precies zoals de eerdere IRM 8448.
P1130469 En de kop van de andere kant.
P1130470 Gaan we naar de eerste tussenbak.

P1130471 Prima inorde, fraaie lijnen.
P1130472 Het wit staat mooi dekkend op het roze.
Tekst is prima te lezen en lekker scherp.
P1130473 NS logo goed in blauw aangebracht.
Drukknop voor de deuren is voorzien van tekst.

Reacties   

#1 amibo 04-04-2014 06:28
Wat de simpele oplossing voor kort koppelen betreft: wiki.3rail.nl/index.php/Rivarossi_IRM_korter_koppelen
Ik noem dat limaliseren :lol:
#2 Chris 04-04-2014 10:22
En dat had ik precies voor ogen :)
#3 Robert M. VAN KOOY 04-04-2014 14:46
Maar nu mijn "lastige" vraag Chris:

Is het nieuwe model nu wél op schaallengte? Ik vrees van niet als ik het zo zie. Het is dus meer een opgekalefaterd produkt. Ik geloof dat modellen voor de Nederlandse markt alleen nog door Rivarossi/Lima in sterk verkorte uitvoering blijven gefabriceerd. Maar er zal - denk ik -een markt voor zijn.

Er is bijna geen land ter wereld waar modeltrein liefhebbers dat nog accepteren. Nou ja, het is waar dat je in Duitsland nog van die "liefhebbers" voor verkort getrokken materieel hebt (hoofdzakelijk tevens in het bezit van uitsluitend stokoude metalen rails met aangeklipste bovenleidingpaa ltjes die in de 36cm bogen in de weg zitten :zzz ) maar die krijgen de laatste jaren zelfs dáár niet al te veel meer voor elkaar....

Gegroet,

Rob van Kooy
#4 Chris 04-04-2014 14:59
Is geen lastige vraag hoor. Dat was al ruim 2 jaar geleden bekend dat de modellen niet in 1:87 zouden komen.
Echt 100% nieuwe modellen van Rivarossi zijn tegenwoordig netjes 1:87. Deze VIRM is een doorontwikkelin g van de IRM en dus niet in lengte aangepast daar het dan allemaal nieuwe mallen zou betreffen.
#5 Petertrein81 08-04-2014 07:12
Voor een 1:100 model ziet het er allemaal leuk en goed uit.
Ik heb alleen mijn twijfels over de antenne bovenop de cabine.
Volgens mij hebben viertjes van de 9500 serie 2 kastjes in de rand van het dak bovenop de cabine. Met allebei een kort antennetje daarop.
Groet Peter,
#6 Chris 08-04-2014 09:11
Klopt. De 9500 heeft twee antennes, soort van duiveltje is het dan.
#7 nickjan 05-06-2014 08:58
Ik had een vraag betreffende de eerste verdieping. Passen de custom mades die jullie hebben beschreven voor de oude VIRM ook in deze nieuwe versie?
Ik hoop namelijk binnenkort (relatief) de kroningsversie binnen te krijgen en lijkt me mooi om deze van die 1e verdieping te voorzien.
alvast bedankt.
grt Nickjan
#8 Chris 09-06-2014 13:08
Jawel, echter de stoelinrichting is iets anders. Je kan dan wat stoelen verplaatsen of (omdat de ramen toch getint zijn) het zo laten, enkele rugleuningen zullen niet op de juiste plaats zitten in de nieuwe bak waar de panto's op staan
#9 nickjan 11-06-2014 14:36
ok, bedankt. kleine offset positie van de stoelen is niet zo erg. zolang ze er maar inpassen. Heb ze besteld, mooi prijsje. zal het aanzien stuk verbeteren.
Heb trouwens de OV versie bekeken van t weekend, maar de schaal en de koppelingen, waar redelijk wat kritiek op wordt gegeven, vind ik reuze meevallen. Dan vond ik t bij de koploper van trix een stuk duidelijker dat die kleiner is.
Met deze kleine aanpassing en wellicht wat verlichting ( zal ik eerst moeten bestuderen hoe dat aan te sluiten (newbee)) zal die mooi stralen.

Login of registreer om een reactie te plaatsen.

Login

Online

We hebben 81 gasten en geen leden online