Vitrains SNCF VB2N dubbeldekkers

sncf23 Even proefpassen door de koppelingen nog niet aan te sluiten maar wel even in de NEM schachten te klikken. De afstand tussen de bakkenis prima. Lekker dicht op elkaar.
sncf24 Door de magneetjes trek je de rijtuigen simpelweg uit elkaar.
wsncf01 Goed, hoe bouwen we dat in?
wsncf03 We beginnen met de stuurstand, die heeft dus die functiedecoder.
wsncf04 Die stuurt de front
wsncf05 en sluitseinen aan.
Wil je het helemaal volgends de regels doen, dan mogen zowel front als sluitseinen uit en zou je met twee losse sluitlantaarns aan de buitenzijde van de stuurstand de wagen moeten voorzien van sluitseinen.
Maar dat doe nu nog niet. Ik denk eraan om de nieuwe sluitseinen van Mabartren te gaan gebruiken probeer ze dan aan te sluiten zonder in de kap te moeten gaan boren.
wsncf06 En de functie decoder stuurt dus ook de ledstrips aan.
wsncf10 De sleepers op de wielstellen van de stuurstand laat ik zitten.
wsncf07 De draden van de koppelingen leid ik via gaten in de bodem naar de ledprinten.
wsncf09 Je klikt het draaistel zo weer op zijn plek en de draden ztten niet in de weg.
zsncf18

Op de ledstrips zitten reeds soldeer eilandjes (in de handleiding leggen ze dat ook heel goed uit) en daar sluit je de koppelingen op aan.
De eerste test, het stuurstand rijtuig doet nog steeds wat ie moet doen.
Zo werk je alle rijtuigen af.

Echter met 1 verschil, bij alle andere rijtuigen verwijder ik de sleepers op de wielen. De electrische koppelingen krijgen immers stroom van de stuurstand maar ook van de locomotief zelf. Dus al die extra belasting is dan niet meer nodig.

zsncf19 Ook de sluitseinen werken prima. Er is geen lekkage tussen de seinbeelden.

Login of registreer om een reactie te plaatsen.

Login

Online

We hebben 113 gasten en één lid online