Vitrains SNCF VB2N dubbeldekkers
- Gegevens
- Gemaakt op maandag 23 maart 2020 13:58
- Hits: 4938
Pagina 2 van 4
![]() |
Even proefpassen door de koppelingen nog niet aan te sluiten maar wel even in de NEM schachten te klikken. De afstand tussen de bakkenis prima. Lekker dicht op elkaar. |
![]() |
Door de magneetjes trek je de rijtuigen simpelweg uit elkaar. |
![]() |
Goed, hoe bouwen we dat in? |
![]() |
We beginnen met de stuurstand, die heeft dus die functiedecoder. |
![]() |
Die stuurt de front |
![]() |
en sluitseinen aan. Wil je het helemaal volgends de regels doen, dan mogen zowel front als sluitseinen uit en zou je met twee losse sluitlantaarns aan de buitenzijde van de stuurstand de wagen moeten voorzien van sluitseinen. Maar dat doe nu nog niet. Ik denk eraan om de nieuwe sluitseinen van Mabartren te gaan gebruiken probeer ze dan aan te sluiten zonder in de kap te moeten gaan boren. |
![]() |
En de functie decoder stuurt dus ook de ledstrips aan. |
![]() |
De sleepers op de wielstellen van de stuurstand laat ik zitten. |
![]() |
De draden van de koppelingen leid ik via gaten in de bodem naar de ledprinten. |
![]() |
Je klikt het draaistel zo weer op zijn plek en de draden ztten niet in de weg. |
![]() |
Op de ledstrips zitten reeds soldeer eilandjes (in de handleiding leggen ze dat ook heel goed uit) en daar sluit je de koppelingen op aan. Echter met 1 verschil, bij alle andere rijtuigen verwijder ik de sleepers op de wielen. De electrische koppelingen krijgen immers stroom van de stuurstand maar ook van de locomotief zelf. Dus al die extra belasting is dan niet meer nodig. |
![]() |
Ook de sluitseinen werken prima. Er is geen lekkage tussen de seinbeelden. |
Login
Online
We hebben 46 gasten en geen leden online