ACME NS Mun Slaaprijtuig
- Gegevens
- Gemaakt op dinsdag 29 oktober 2013 07:47
- Hits: 8564
Pagina 2 van 3
![]() |
Fraaie opdrukken. Mooi lijnenspel op het dak. |
![]() |
NS logo staat er lekker scherp en helder op. |
![]() |
Zeer netjes afgewerkt. |
![]() |
Let op de verschillende details op het dak. |
![]() |
Keurig rijtuig. Mooi werk van ACME. |
![]() |
Kap eraf en we nemen eens een kijkje binnen. |
![]() |
Er zit een keurig interieur in. |
![]() |
Met opgemaakte bedden en de ladders netjes tegen de muur. Hier en daar is ook een wasbakje te zien. |
![]() |
Of een wat luxere coupe met eigen toilet. |
![]() |
Dat ziet er allemaal uitstekend uit. |
Login
Online
We hebben 110 gasten en geen leden online
Reacties
Kan niet wachten !!
Weet jij op welke routes deze relatief "luxe" slaapwagens eigenlijk werden ingezet? Duitsland/Polen , en/of Duitsland/Denem arken en/of Frankrijk/Itali ë? Zoveel confortabele internationale treinen van/naar Nederland met Nederlandse slaapwagens waren er niet, of ging het meer om vakantietreinen naar de wintersport en zo?
Gegroet,
Rob
Slaaprijtuigen type MUn
De huur door NS Internationaal heeft tot doel de rijtuigen in te zetten in de OverNight Express, een snelle gecombineerde nachttrein voor reizigers en goederen tussen Amsterdam en Milaan. Vooruitlopend op de inzet in de OverNight Express worden de rijtuig in de eerste maanden van 2000 ingezet in de treinen 203/202 “Schweiz Expres” tussen Amsterdam CS en Brig.
Na beëindiging van de OverNight Express per 1 oktober 2002 gaan de rijtuigen weer terug naar Wagons-Lits die de rijtuigen vervolgens in Oostenrijk bij de ÖBB inzet
http://www.martijnhaman.nl/internationaal.htm#mun
Rob
RSS lijst met reacties op dit artikel